Sådan søger du

Læs først og fremmest om Fondens støtteområder. I linket her kan du se hvad vi støtter og ikke mindst, hvad vi ikke støtter:

Læs mere her

 

Ansøgninger til 15. Juni Fonden kan kun fremsendes via det digitale ansøgningsskema her på hjemmesiden. Du får adgang til skemaet ved at oprette en ansøgerprofil. 

På denne side får du vejledning i og link til at oprette dig som ansøger. Det sker via linket i det grønne felt, hvor der står “ANSØG HER”.

Alle danske organisationer, firmaer, foreninger etc., som har et CVR-nummer, kan ansøge. Privatpersoner ansøger via dansk CPR-nummer.

Når din ansøgning er behandlet, får du besked fra os pr. e-mail. Husk derfor, at din e-mailadresse altid skal være opdateret i din ansøgerprofil.

 

Sådan opretter du din ansøgningsprofil

Det første, du skal gøre for at kunne søge om støtte hos 15. Juni Fonden, er at oprette en ansøgerprofil på vores hjemmeside. Ansøger du som person er det enkelt. Søger du som organisation eller institution, så læs videre i næste punkt. Det er vigtigt, at tilknytte på den rigtige måde.

De felter, der er markeret med *, skal udfyldes. Hvis du holder musen henover ikonet med det lille spørgsmålstegn, kommer der en uddybende hjælpetekst til feltet.

Når du har oprettet til profil, får du adgang til ’Min side’. Herfra skal du vælge, hvilket af vores støtteområder, du vil søge inden for. Når du klikker på det valgte område, bliver du sendt direkte videre til ansøgningsskemaet.

15. Juni Fonden er underlagt Persondataloven. Brug af personoplysninger sker altid i henhold til gældende lovgivning.

Hvis du ansøger som virksomhed, institution eller lignende

Hvis du ansøger på vegne af en institution, en virksomhed eller offentlig myndighed skal du nøje overveje, hvilken profil, du anvender. Du bør sikre, at ansøgningen og dens bilag samt hele det efterfølgende sagsforløb er tilgængeligt for alle, der har brug for det. Fx ved at anvende institutionens digitale adgang via MitID. Du kan også tilknytte flere enkeltpersoner, som kan få adgang til sagen og modtage adviseringer, når der er nyt fra os.

Det er vigtigt at tænke sig om. Vi fik eksempelvis en ansøgning fra en kommune, men den  medarbejder kommunen havde tilknyttet ansøgningen var gået på barsel. Så nyheden om vores donation blev ikke modtaget og læst før projektet var slut. Donationen kom derfor ikke i spil i projektet. Det var alle ærgerlige over.

Sådan udfylder du ansøgningsskemaet og bilag

Ansøgningsskemaet er vores redskab til at foretage den bedst mulige faglige behandling. Derfor er det vigtigt, at felterne udfyldes korrekt.

Det er muligt at bladre i ansøgningsskemaet, men det er ikke muligt at sende ansøgningen før alle obligatoriske felter er udfyldt. Vi anbefaler, at du læser vores gode råd til ansøgning længere nede på siden, inden du går i gang.

Du behøver ikke udfylde hele ansøgningen på en gang. Undervejs kan du gemme en kladde af din ansøgning på din ansøgerprofil. Du finder din gemte kladde på ”Min Side” under ”Ansøgning(er)” ved at klikke på kladdeikonet. Husk at arbejde videre i den allerede gemte kladde. Rent praktisk kan det være en fordel, hvis du forinden du laver ansøgningen, har en tekst i et dokument, som du kan kopiere over i ansøgningen. Det kan gøre det lettere at huske, hvad du gerne vil have udtrykt i ansøgningen. 

Vi vil selvfølgelig gerne have de relevante bilag til din ansøgning. Men vi har et generelt ønske om, at vi ikke vil modtage mere, end højst nødvendigt. Derfor er der begrænsninger både i antal af bilag og hvilken størrelse bilag, du kan medsende. Mener du ikke du kan klare dig med få bilag, må du føje dem sammen til et dokument.

Når ansøgningen er sendt, modtager du en kvitteringsmail, hvor der er vedhæftet et pdf-dokument med din ansøgning. Pdf-dokumentet samt en oversigt over hvilke dokumenter, du har vedhæftet, fremgår også på ”Min Side”.

Ansøgninger kan modtages på engelsk men al kommunikation over ansøgningssystemet vil foregå på dansk.

Når du har indsendt en ansøgning, kan du sende og modtage mails inden for ansøgningsprofilen, hvor de knytter sig direkte til den sag, dialogen vedrører. Mailfunktionen findes på ’Min side’. For at komme til mailfunktionen skal du klikke på den sag, det drejer sig om.

 

Ansøgningsfrister

Ansøgninger behandles på fire årlige bestyrelsesmøder. Ansøgningsfrister annonceres løbende på fondens hjemmeside, se linket her.

Held og lykke med din ansøgning. Vi ser frem til at læse den.

Link til 15. Juni Fondens databeskyttelsespolitik

 

Anvendelse af NemKonto

Moderniseringsstyrelsen har som dataansvarlig ansvaret for oprettelsen og driften af Nem-Konto-systemet, men har konkret overdraget databehandlingsopgaven (driften af edb-systemet m.v.) til virksomheden KMD A/S. Formålet med den elektroniske behandling af dine informationer – også i den nye relation, hvor vi får adgang til at modtage oplysning om din NemKonto – er alene udbetaling af donationer til din NemKonto.

Praktisk foregår en betaling ved, at vi i forbindelse med en forestående udbetaling til din Nem-Konto indgiver en betalingsmeddelelse til NemKonto-systemet via vores bank.

NemKonto-systemet påfører herefter automatisk betalingsmeddelelsen din registrerede Nem-Konto og sender betalingsmeddelelsen inklusiv kontonummeret tilbage til vores bank. Herefter udbetaler banken beløbet til din NemKonto. Vi vil efterfølgende kunne identificere betalingen hos vores banks ved hjælp af dit CPR-nr., CVR-, SE- eller P-nr.

Brug for hjælp?
Hvis du har spørgsmål undervejs, er du velkommen til at kontakte os på info@15junifonden.dk eller på tlf. 46400042.